2023-01-12

Įvertinta Radiacinės saugos centro teikiamų paslaugų kokybė

Radiacinės saugos centras (toliau – RSC), siekdamas užtikrinti ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę bei analizuodamas savo veiklos rezultatus, atliko paslaugų gavėjų apklausą. Atliktos apklausos anketą sudarė 14 klausimų bei galimybė laisva forma išsakyti pastabas ir pasiūlymus.

Apklausa dėl RSC teikiamų paslaugų kokybės buvo sudaryta Google formoje ir išsiųsta ūkio subjektams. Taip pat RSC interneto svetainėje ir RSC paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ buvo paskelbtas pranešimas, kviečiantis pildyti apklausos anketą.

Atlikus apklausos rezultatų analizę paaiškėjo, kad apklausos dalyviai į RSC dažniausiai kreipiasi telefonu (61,9 proc.) arba el. paštu (52,6 proc.).

Daugiausiai respondentų į RSC kreipėsi dėl veiklos registravimo, licencijų ar laikinųjų leidimų išdavimo, patikslinimo, dėl licencijų ar laikinųjų leidimų priedų patikslinimo, registruotos veiklos duomenų patikslinimo (50 proc.), dėl duomenų teikimo Valstybės jonizuojančiosios spinduliuotės šaltinių ir darbuotojų apšvitos registrui (35,1 proc.) ir dėl radiacinės saugos priežiūros atlikimo klausimų (25,8 proc.).

   64,9 proc. respondentų buvo labai patenkinti ir 30,9 proc. – patenkinti suteikta paslauga (konsultacija).

Didžioji dalis respondentų (77,8, proc.) RSC specialistų suteiktas paslaugas (konsultacijas) įvertino kaip visiškai suprantamas ir aiškias (padėjusias suprasti teisės aktų reikalavimus) arba labiau suprantamas ir aiškias – (16,5 proc.)

27, 8 proc. respondentų nurodė, kad paslaugos jiems buvo suteiktos anksčiau numatyto termino, o dauguma respondentų nurodė, kad RSC paslaugos buvo suteiktos tiksliai laiku (59,3 proc.).

Net 95, 4 proc. respondentų pažymėjo, kad jiems neteko pakartotinai kreiptis į RSC dėl to paties klausimo ir tik 4,6 proc. respondentų teko pakartotinai kreiptis į RSC.


Kad konsultacijos, suteiktos pirmus metus veiklą vykdantiems ūkio subjektams, buvo naudingos nurodė (54,1 proc.) respondentų, o 43,8 proc. respondentų šios konsultacijos buvo neaktualios, nes jie į RSC kreipėsi dėl kitų klausimų arba veiklą vykdo ne pirmus metus.

Į klausimą „Su kokiomis aptarnavimo problemomis susidūrėte lankydamiesi RSC ar radiacinės saugos priežiūros (patikrinimų) metu?“ 94,3 proc. respondentų nurodė, kad problemų nebuvo.

Respondentai pažymėjo, kad RSC interneto svetainėje (www.rsc.lt) greitai randa reikiamos informacijos (53,6 proc.), (27,3 proc.) – paieška užtrunka, (3,6 proc.) – ieško labai ilgai, (1 proc.) – informacijos neranda, (13,4 proc.) – nesinaudoja.

Informaciją ir naujienas RSC paskyroje socialiniame tinkle „Facebook“ seka tik 20,1 proc. apklausos anketą užpildžiusių respondentų. Minėtoje paskyroje nuolat skelbiama naujausia ir aktuali informacija radiacinės saugos klausimais, todėl kviečiame sekti ir ja dalytis su kolegomis, besidominčiais šia tema.

Radiacinės saugos priežiūros pareigūnų naudojami radiacinės saugos reikalavimų vykdymo patikrinimo klausimynai yra naudingi ir aiškūs (81,4 proc.) respondentų, tik ~5 proc. klausimynai buvo neaiškūs, okitiems šis klausimas buvo neaktualus.

Kad veiklos patikrinimas prisidėjo prie įmonės veiklos tobulinimo nurodė 61,3 proc., kad neprisidėjo – 18 proc. respondentų, o kitiems šis klausimas buvo neaktualus.

Ūkio subjektų ir kitų respondentų nuomone, radiacinę ir radioaktyviųjų šaltinių fizinę saugą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimai yra pagristi ir proporcingi – teigiamai atsakiusių yra net 84,5 proc., o kitiems šis klausimas buvo neaktualus.

Apibendrinti apklausos rezultatai leidžia teigti, kad RSC pastangos informuoti visuomenę radiacinės saugos klausimais ir teikti paslaugas gyventojams bei ūkio subjektams pasiteisino.

Esame dėkingi asmenims, besinaudojantiems RSC paslaugomis ir pateikusiems pastabas bei pasiūlymus. Pastabos ir pasiūlymai padės gerinti RSC teikiamų paslaugų kokybę.